15 Nisan 2015 Çarşamba

Java da variable yani değişkenler üzerine.

Java'da değişkenler


https://docs.oracle.com/javase/tutorial/java/nutsandbolts/variables.html

Java'da 4 tür değişken vardır:

1. Instance variable

static olmayan field'lardır.
Ait oldukları instance'ın state bilgisini tutarlar.
Bir instance'daki bilginin diğerindeki ile ilgisi yoktur.

2. Class variable 

static olan field'lardır.
Bu keyword compiler'a aynı anda bu değişkenden sadece bir tane bulunabildiğini bildirir.
Bir class'tan birden fazla instance alınsa dahi static olan alanlar daima tektir.
Bütün instance'larda aynı olması gereken değerler static yapılır.
Değerinin asla değiştirilememesi isteniyorsa, static den önce final keyword de eklenir.

3. Local variable

Nesnelerin field'larında olduğu gibi, metodların da geçici olarak state bilgisini sakladığı alanlara local variable denir.
Syntaxı field'ların tanımlanması ile aynıdır.
Belirli bir keyword ile ilan edilmez. Bulunduğu konuma göre, yani bir metodun açılıp kapanan küme parantezleri arasında olduğu taktirde local variable olur.
Local variable'lar sadece içinde bulunduğu metoda görünür. Metod dışında hiçbir yerden erişilemezler.

4. Parametre

Bir metodun imzasında parantez içinde belirtilen değişkenlerdir.

Değişkenlere isim verirken uyulması gereken kurallar

1. Değişken isimleri case-sensitive'dir.
2. Değişken ismi Unicode harfler, rakamlar, $ ve _ içerebilir.
3. Değişken ismi rakam ile başlayamaz. Harf, $ ya da_ ile başlayabilir.
4. Değişken isminde boşluk karakteri bulunamaz.
5. Değişken ismi bir keyword yada reserved word ile aynı olamaz.

Keyword:
        abstract    continue    for           new          switch
        assert      default     if            package      synchronized
        boolean     do          goto          private      this
        break       double      implements    protected    throw
        byte        else        import        public       throws
        case        enum        instanceof    return       transient
        catch       extends     int           short        try
        char        final       interface     static       void 
        class       finally     long          strictfp     volatile
        const       float       native        super        while

Genelde kabul gören standartlar (by convention):

1. Değişken isimleri harfle başlatılır. $ ya da _ ile başlamaz.
2. Tek kelimeden oluşan isimler tamamen küçük harflerle, birden fazla kelimeden oluşan isimler ise camelCase şeklinde yazılır.
3. Değişken static ise "static int NUM_ITEMS = 0;" şeklinde büyük harflerle ve _ ile ayırarak yazılır.
4. Underscore yani _ karakteri static değişkenler dışında kullanılmaz.
5. $ karakteri asla kullanılmaz.

1 yorum: