4 Mart 2015 Çarşamba

User Interface - UI

Androidde UI yani kullanıcı arayüzü, View ve ViewGroup objeleriyle oluşturulur.
Bu objelerle input kontrollerini (buton, text field vb) ve layout modellerini (linear, relative layout gibi) yönetiriz.

View : Ekrana birşeyler çizerek kullanıcının uygulamayı interaktif olarak kullanmasını sağlar.
View widgetların base classıdır.

ViewGroup : View ve ViewGroup ları tutar, bir layout yani düzen oluşturulmasını sağlar.

View objelerini kodun içinde yaratarak bir hiyerarşi oluşturabiliriz.
Fakat tercih edilen yöntem xml dosyaları içinde layout u komple tanımlamaktır.
Örneğin xml dosyasında <TextView> tagı ile yazılan bir eleman UI de bir TextView widget oluşturur.
<LinearLayout> elemanı yazdığımızda UI de bir LinearLayout ViewGroup instance oluşur.

Örnek olarak bir textview ve butondan oluşan basit bir dikey layout şöyle oluşturulur:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
             android:layout_width="fill_parent"
             android:layout_height="fill_parent"
             android:orientation="vertical" >
   <TextView android:id="@+id/text"
             android:layout_width="wrap_content"
             android:layout_height="wrap_content"
             android:text="I am a TextView" />
   <Button android:id="@+id/button"
           android:layout_width="wrap_content"
           android:layout_height="wrap_content"
           android:text="I am a Button" />
</LinearLayout>

Bu şekilde bir layout xml de yazıldıktan sonra Activity.onCreate callback metodu ile yükleyebiliriz:
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
    super.onCreate(savedInstanceState);
    setContentView(R.layout.ly_main);
}

Bu şekilde yüklediğimizde Android sistemi ly_main layout undaki her bir elemanı bir runtime objesi olarak initialize eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder